Logboek Buurtbus


Logboek buurtbus Oosterhuizen-Lieren R-322-TT

2024

01-01-24
Via Wim vernomen dat de rechterachterband lek was en slechts 0.9 atm druk had. Bij Domatrac band weer op spanning gebracht maar loopt langzaam leeg. Regiecentrale gebeld die vervanging band gaan regelen.
Blijkt dat EBS m.i.v. 1-1-2024 een nieuwe leverancier voor banden e.d. heeft geregeld dus alles met Euromaster mag niet meer. Dit nieuwe bedrijf voert de bandenreparaties op locatie uit.Wim moet va 10 uur bij het station blijven wachten.Euromaster Apeldoorn was al door mij informeel gevraagd of ze de velg wilde wisselen aangezien daar nog 2 velgen beschikbaar waren. We konden va 10 uur langs komen maar ivm de nieuwe regeling Euromaster afgebeld. Ze zullen daar nog wel niet weten dat het contract met EBS is afgelopen.

07-01-24
Via Chris vernomen dat de rechterachterband een te lage spanning had. Ter plaatse (bus stond gestald bij Domatrac) gegaan en alle banden gecontroleerd. Ra band had 3.9 atm de rest 4.6. Valt mee en Chris via een app meegedeeld dat hij morgenvroeg gewoon kan rijden en indien er tijd is even bij Domatrac de achterbanden op gelijke spanning 4.6 atm kan laten brengen. Ook de anti ijs deken weer goed aangebracht. Deze was door de wind gedeeltelijk van de ruit gegaan.

08-01-24
Rechter achterband door Chris bij Assis op spanning gebracht. Waarschuwingslampje brandt nu ook niet meer. Hopen dat het zo blijft. Frank vroeg of de barst in de voorruit er al zat. Bleek bij ontvangst van de ruilbus dat de barst er al zat. Blokkeert het zicht niet dus hebben ze hem denk ik niet vervangen. Staat wel slordig.

09-01-24
Vandaag wordt onze eigen bus, de 9316 weer teruggebracht rond 11.00 uur op het NS station. Chauffeur Henk Bosch door Harrie in kennis gesteld. Er is ook nog een achterband vervangen. De omroepinstallatie kon nog niet worden gerepareerd.

10-01-24
Bus weer gerepareerd. Zelfs de achterbumper. Ziet er keurig uit. Bij de ruil is onze 12V USB splitter achtergebleven en de XL IJskrabber. Ook het bandenspanningslampje brandt niet meer. Bus rijdt super. Nu alleen de omroepinstallatie nog. Daar is EBS volop mee bezig.

16-01-24
Frits meldde dat het oranje waarschuwingslampje driehoek met uitroepteken op het dashboard brandt. Betreft een waarschuwing mbt een storing in het elektrisch systeem. Dealer kan eea uitlezen. Frits geadviseerd om de motor uit en aan te zetten. Voorlopig vandaag en morgen maar even afwachten. Frits heeft het systeem van de bus geraadpleegd. Bleek dat het rechterdimlicht defect was. Met G&R gebeld die kunnen morgen rond 13.30 uur de lamp vervangen.

17-01-24
G&R heeft de lampjes bekeken. Volgens Gradus waren ze nog goed. Beide deden het echter niet. Gradus zocht het probleem bij de zekeringen. Alles doorgemeten doch geen probleem gevonden. Toch maar naar Pouw gereden. Daar bleken toch beide lampjes vh dimlicht defect te zijn. Vervangen en alles werkte weer. Ook het waarschuwingslampje ging niet meer branden. Al met al 1,5 uur niet kunnen rijden van 13.30 tot 15.00 uur. Regiecentrale was op de hoogte en gaf hiervoor toestemming.

23-01-24
Frits gevraagd om de profieldiepte van de banden op te meten. Voorbanden 3.5 mm achterbanden 5.0 mm. Vervanging van de voorbanden is aanstaande. Aanvraag daarvoor zal worden gedaan via de Regiekamer van EBS. Aanvraag via de mail gedaan op 25-1.

29-01-24
Via Wim vernomen dat het stopsignaal van de bus nagenoeg geen geluid meer geeft. Rode lampjes doen het nog wel alsmede het stop bord. Wim heeft de klacht doorgezet naar de Regiekamer. Later op de dag wilden de deuren niet meer sluiten. Bus stond op het station. Ton heeft de klacht gemeld aan de Regiecentrale en Wim geïnformeerd. Wim adviseerde om het contact van de bus geheel uit te zetten en de sleutel er uit te halen. Daarna opnieuw starten. De deuren werkten daarna weer en ook het stopsignaal werkte weer. Deze truk hebben we al eerder gedaan toen de deuren ook niet meer wilden sluiten. Eea maar op de app gezet t.b.v. alle collega’s.

31-01-24
Vandaag 4 nieuwe banden gemonteerd. Ruilbus werd ingezet terwijl de nieuwe banden werden gemonteerd. Van 11 tot 15 heeft het geheel geduurd. Eea werd geregeld door Henri ivm Wim.

02-02-24
Km stand 12-1: 86137, 2-2: 91137. Gereden over 4 weken 5000 km. Per week 1250 km.

15-03-24
Km stand 101450

20-03-24
Ivm doorlopende problemen mbt het omroepsysteem is onze bus voor reparatie omgeruild. De reparatie duurt langer dan voorzien dus we moeten het zien uit te zingen met onze ruilbus. Betreft een oude taxibus van Noot, een Vito. Niks erin of erop dus passagiers rijden voor niks mee. Bus heeft uiteraard weer de nodige waarschuwingslampjes branden, oa van het dimlicht wat defect zou zijn en van de bandenspanning. Tevens was de bus van buiten erg vies. Wasbeurt gegeven en achter de voorruit een A4 geplaatst met opschrift buurtbus 510. Zo weet men dat er een buurtbus bij de halte aankomt.

25-03-24
EBS liet weten dat reparatie nog even gaat duren en daarom krijgen we in de loop van de week een VW Crafter buurtbus ipv de Vito.

26-03-24
De Vito is omgeruild voor een nieuwere VW Crafter (9345, kenteken T-906-VD). Helaas moest met enige spoed de ad-blue worden bijgevuld. Dat is op 27-3 gebeurd. Verder rijdt deze bus prima, is wat nieuwer als de onze en de omroepinstallatie werkt. Beeldscherm in de bus niet.

30-03-24
Bus heeft olieservice nodig volgens de display. IOM EBS zal de beurt worden gepland.

02-04-24
Onze ruilbus, 9345 had een lekke rechter voorband, gemeld door Joop bij het 1e blok. Regiecentrale gebeld en Joop, die al op de zachte band, 1 atm, naar Loenen was gereden, gaat bij Domatrac de band oppompen. Joop is daarna nog naar station gereden want hij had nog een passagier. Hopelijk houdt de band zijn spanning. Inmiddels is Joop gebeld door EBS Harderwijk. Deze komt de band zsm vervangen bij Domatrac. Noot is door Wim gebeld aangezien hun de extra bus om 08 uur op het station hebben staan en dan weten ze dat wij wat later komen.
Onze eigen bus is om 13.00 uur weer geruild. De omroepinstallatie werkt weer. Voorbanden zijn binnenkort aan vervanging toe. Dit gaat gemeld worden aan EBS. De terminal voor betalen werkte niet. Monteurs ter plaatse hebben dit niet kunnen verhelpen dus onze bus wordt binnenkort geruild om dit euvel te verhelpen.

05-04-24
Onze bus is vanmorgen even geruild en kwam terug met een geheel nieuwe periferie. Alles moet nu weer werken. Omroepinstallatie werkte weer niet. Bus wordt volgende week daarvoor geruild en hopelijk hersteld. EBS Henri via de app op de hoogte gebracht van de voorbanden en gevraagd of eea gecombineerd kan worden met een grote beurt. Km stand van onze bus is nu 106.000. Melding doorgezet naar de centrale. Via Regiecentrale bericht, app ontvangen dat ons verzoek aan de TD was doorgezet.

09-04-24
Onze bus geruild en van 2 nieuwe voorbanden voorzien. Beurt was nog niet nodig. Pas bij 120.000 km.

10-04-24
Wim Kleisen gaf bij het 4e blok aan dat volgens hem de olietemperatuur hoog was, rond de 100 gr. met hem afgesproken op 11-4 met de TD te overleggen.

11-04-24
Vanmorgen met Jan Jonker overleg gehad mbt de olietemperatuur. 100 gr is geen probleem. Temperatuur kan wat fluctueren. Mocht het vaker voorkomen en dan permanent rond de 110-120 gr blijven dan is nader onderzoek gewenst. Voorlopig maar even in de gaten houden.  Omroepinstallatie werkt nog steeds niet.

15-04-24
Onze bus is rond 11.00 uur geruild ivm problemen met de ticketbox/omroepinstallatie.

16-04-24
We hebben onze eigen 9316 weer terug en ook de omroepinstallatie werkt weer.

23-04-24
Kras in de voorruit. Precies ter hoogte van de chauffeur. 40 cm vermoedelijk met een scherp voorwerp wat met de ruitenwisser over het glas is geschaafd. Km stand nu rond de 110000 km. Onderhoud over 5000 km en ad blue bijvullen over 7000 km. Eea via de Regiecentrale gemeld op 24-4 dus afwachten. Olietemperatuur ook nog gecontroleerd. Bleef constant rond de 95gr dus prima.

08-05-24
Ad blue bijgevuld. We kunnen weer 34000 km rijden. Km stand nu 113000. We staan op de wachtlijst voor de onderhoudsbeurt, rond de 115000 km.

30-05-24
Bus is geruild ivm grote beurt en repareren stootstrip deur.

31-05-24
Km stand bus 116970

06-06-24
Onze eigen 9316 is weer terug. Sensor van de koplampafstelling is defect. Eea moet worden vervangen. Onderdelen zijn in bestelling. Bus moet daarvoor nogmaals terug. Bij ruilen is een gsm in onze bus achter gebleven alsmede een kentekenbewijs van een VW van EBS. Henri in kennis gesteld om deze spullen weer op te halen. Bus heeft in ieder geval nieuwe voorbanden gekregen. Bij de ruiling is het laadsnoer van de Bosgraaf telefoon weer eens verdwenen. Nieuwe aangeschaft en gemonteerd.

07-06-24
Telefoon en kentekenbewijs opgehaald door EBS. Tevens is de telefoon van Wim weer door EBS in onze bus geplaatst. Was om onduidelijke redenen door hun uit onze bus gehaald. Alles weer compleet, incl de usb splitter met de oplaadkabels.

11-06-24
Rinus meldde dat hij op de bus baan van de rotonde met de maagden richting de Heemgaard een aanrijding had gehad met een auto die vanaf de normale weg rechtsaf wilde slaan. Wim is ter plaatse gegaan en aldaar bleek dat zowel onze bus als de schuldige auto geen schade hadden. Derhalve is het bij deze melding gebleven. Km stand is nu 120000.

24-06-24
Ivm een kleine aanrijding rond 15 uur in Lieren nabij de bakker is de achterste rechterzijruit gesprongen. Frank maakt een schaderapport op. Dienstregeling door Regiecentrale geannuleerd tot 18.00 uur. Rond 17.15 onze bus *geruild bij G&R voor een Vito, zonder apparatuur. Telefoons, sleutels, tas en schrijfplaats in de Vito geplaatst. Regiecentrale gemaild dat we op 25-6 de dienstregeling weer hervatten. Onze bus gaat gerepareerd worden hopelijk binnen niet al te lange tijd. Vito is de 5995, kenteken G476SZ, km stand 75707.

26-06-24
Telefoon bus is niet bereikbaar. Staat wel aan maar bij oproep krijg je de melding dat de persoon niet bereikbaar is. Vraag uitgezet bij het bestuur. Misschien dat Frits of Wim weten wat hieraan te doen.

28-06-24
We hebben onze eigen bus weer terug. Km stand 123513.

10-07-24
Scherm achterin de bus werkt weer. Dat n.a.v. klachten op 9-7. Km stand 126000

13-07-24
Tijdens de wasbeurt (Frits) bleek dat er water in de bekerhouder vh dashboard was gekomen. Mogelijk ergens lekkage. Ook waren er (te) veel glassplinters achter in het passagiersgedeelte van de bus achtergebleven, dat n.a.v. de ruitbreuk en reparatie. Niet goed schoongemaakt. Frits heeft eea grondig gereinigd.

26-07-24
Bus heeft over 3000 km beurt nodig. Km stand nu is rond de 130000. Wim N heeft de Regiecentrale in kennis gesteld en tevens gevraagd  om de sensor van de koplampverstelling nogmaals onder de aandacht te brengen omdat deze nog steeds vervangen dient te worden.

01-08-24
Km stand 130550

16-08-24
Lekkage via de linker en rechterraamstijl voor. Water druppelt tijdens behoorlijke regenbui in de bekerhouders. Oorzaak onbekend mogelijk heeft eea te maken met de reparatie aan de voorruit ivm met een kras in de ruit die EBS heeft gerepareerd. EBS is middel Henri Buitenhuis in kennis gesteld. Ook alsnog gevraagd te beurt uit te voeren. Deze was ook al enige weken geleden aangevraagd.

26-08-24
Problemen met de bandenspanning m.n. linksvoor. Zakt tot 3.1 atm. Na oppompen gaat het enige tijd goed maar zakt toch weer. Wederom nu gebeld met Henri om deze klacht toe te voegen aan de reeds bestaande klachten en dan ook het nodige service onderhoud te plegen. Toegezegd werd dit aankomende week uit te voeren. Afwachten maar. Bandenspanning zal op 27-8 gecontroleerd worden door Wim.

27-08-24
Parkeersensor rechtsachter losgeraakt en bungelt aan de draden onder de bumper. Met ductape vastgemaakt en melding aan Regiecentrale gedaan om eea opnieuw te bevestigen. Sensor was met kit aan de binnenzijde van de achterbumper bevestigd.

29-08-24Onze bus is geruild met de 9338. Afwachten wanneer die weer terugkomt. Benzinepas is bij onze eigen bus gebleven wij hebben die van de ruilbus. (Pincode is 9338) Wim EBS (0642967961) heeft de ruil op het NS station rond 11 uur gerealiseerd.

01-09-24
Km stand ongeveer 136000.

04-09-24
Onze eigen bus weer terug. Km stand 138.000. Nieuwe banden, olie service, pdc sensor weer gemonteerd en nieuwe software van Linux geladen. Verlichting nog niet in orde. Waarschuwingslampje op dashboard brandt nog. Collega’s via de app op de hoogte gebracht van eea.  EBS zal op de hoogte worden gebracht van de nog te repareren verlichting

09-09-24
Henri/Erik Dogger van EBS geappt mbt de verlichting/lifehammers. Tevens bleek deze ochtend dat de het bandenspanningslampje weer aangaf dat er verschil zat in de spanning. Maar even afwachten of dit zo blijft.

10-09-24
Bandenspanning gecontroleerd. Alle banden nagenoeg 5 atm.  Lijnfilm bleek defect. Wordt morgen doorgegeven aan de Regiecentrale. Km stand nagenoeg 140000 km. Rond 19.00 uur gaf Wim A door dat de lijnfilm weer werkt. Even in de gaten houden dus.

11-09-24
Lijnfilm heeft goed gewerkt. Geen actie nodig op korte termijn.

13-09-24
Lijnfilm blijft problemen geven. Regiecentrale in kennis gesteld. App naar de collega’s verzonden o.a. mbt de bandenspanning en de defecte Lijnfilm

17-09-24
Lijnfilm werkt goed. Bij tanken is een stuk van de sleutel van de tankdop afgebroken en in de dop blijven zitten. De tankdop kon nog wel afgesloten worden. De Regiecentrale gebeld en gevraagd om een nieuwe tankdop met sleutel. Moet spoedig gebeuren anders kunnen we niet meer tanken.

18-09-24
Rond 12 uur heeft EBS een nieuwe tankdop gebracht en geplaatst. Wim heeft daarbij geholpen.

18-09-24
Binnenspiegel wederom er af na bijstellen. Johan had bij het vierde blok de binnenspiegel in zijn hand bij het verstellen. Is al vaker gebeurd. Is een handigheidje om de spiegel weer in de bevestiging te draaien op de voorruit. Lukt ons niet dus Regiecentrale maar in kennis gesteld.

19-09-24
Binnenspiegel is weer gemonteerd. Wim heeft daarbij bemiddeld.

20-09-24
Kleine aanrijding geweest rond 08.15 uur met een meisje op een fiets. Geen schade of letsel. Eea zonder schadeformulier opgelost. Wim heeft zich als contactpersoon opgegeven voor de familie van het meisje. Onze chauffeur Bor kwam met de schrik vrij en heeft geen nadere zorg nodig. Later bleek dat er kleine schade aan de fiets was. Wordt gerepareerd en de kosten worden via Wim betaald.

28-09-24
Tijdens de wasbeurt adblue bijgevuld, de bandenspanning gecontroleerd was rondom 4.7 en de lifehammers bevestigd. Km stand was 144600. Dit doorgegeven aan EBS. Verder geconstateerd dat na het wassen via de handgrepen aan de raamstijlen vd voorruit enige druppels water naar binnen kwam. EBS heeft dit dus nog niet hersteld ondanks ons verzoek.

 

2023

11-10-2023
Zijdeuren sluiten niet goed bij opstarten bus. Na contact aan/uit lukt het wel doch in de loop van het eerste blok komt het nog een keer voor. Probleem is ook al op 21-8 gemeld dus mail gezonden aan Rene Rorije van EBS. Hij zou Tribus in kennis stellen die het probleem op locatie zou gaan bekijken. Op 12-10 telefoontje gehad van Tribus (Lars). Niet op kunnen nemen en vervolgens voicemail ingesproken. Tot 13-10 nog niets vernomen.

12-10-2023
Via de mail van EBS afspraak gekregen voor apk bij Pouw in Apeldoorn en wel op 8-11 van 10-11. Moesten we zelf naar toe rijden. Rene en Henri gevraagd hoe dit moest want dit gaat ten koste van een rit, dienstregeling. Wachten op antwoord. Bestuur in kennis gesteld.

13-10-2023
Via EBS Henri vernomen dat het onmogelijk is een ruilbus in te zetten. Er zijn ivm schade’s de geen ruilbussen beschikbaar. Dus gaan we het doen zoals in de mail vermeld. Op 8-11 wordt tussen 10-11 uur geen rit met onze buurtbus uitgevoerd.

16-10-2023
Tribus Lars belde ivm de problemen met de schuifdeuren. Door de onregelmatigheid vd storing is het moeilijk om de oorzaak op te sporen. Met hem afgesproken af te wachten tot de klacht vaker of permanent voorkomt. Bus moet dan voor langere tijd bij Tribus staan. Ook bleek dat je in de ochtend bij het eerste starten even moet wachten met het openen vd deuren. Het systeem moet even op gang komen. Eea in de app gezet en maar afwachten.

18-10-2023
Tijdens de rit blok 3 bleek dat het scherm weer werkt alsmede de pas voor de chauffeursruimte op het NS station. De schuifdeuren werkten ook goed. Eea op de app gezet.

1-11-2023
Apk afspraak op 8-11 van 10-12 bij Pouw Apeldoorn. Voorbanden worden daar gewisseld door Euromaster en nieuwe ruitenwissers ivm strepen trekken. Ruilbus kan worden opgehaald bij het terrein van 055 aan de Condorweg. De sleutels liggen in EBS kantoortje bij onze wasplaats.
René Rorije heeft het beheer van deze 2 busjes die gelijk zijn aan onze buurtbus. Inloggen hetzelfde. Rene even laten weten wie er gereden heeft en welke tijden. Dan kan de ruilbus ook in de toekomst ingezet worden indien nodig. Wim en Jan gaan eea uitvoeren iom Harrie. 1e blok op die dag wordt door Wim om 09.30 uur overgenomen bij Domatrac en Wim rijdt dan verder tot 10 uur op het station. Daar staat Jan met de ruilbus die dan verder het 2e blok rijdt tot de APK is uitgevoerd. Dan wisselen we weer terug op het station.

6-11-2023
Grote binnenspiegel tbv zicht op de passagiers is wederom spontaan van de voorruit gevallen. EBS René en regiecontract dmv mail in kennis gesteld. Tribus zal eea weer moeten vastlijmen.

8-11-2023
Bus is door de apk tm 23-11-2024. Nieuwe voorbanden, ruitenwissers en reflector op de achterbumper. Spiegel is ook weer vastgelijmd. Ruilbusje gebruiken ging niet vlekkeloos. Busjes ebs waren er niet dus bus van Noot gebruikt.

8-11-2023
Busjes van Noot kunnen beter niet worden gebruikt. Zijn taxibusjes waarvoor je een taxipas moet hebben als je passagiers vervoerd. Dus de volgende keer alleen een Rrrreis busje nemen als die er tenminste zijn.

10-11-2023
René Rorije heeft voor onderhoud van onze bus een afspraak gemaakt bij Pouw Apeldoorn voor 30 november. EBS zal voor die dag een ruilbus ter beschikking stellen die door hun omgeruild wordt en waarna onze bus naar Pouw wordt gebracht.

15-11-2023
Onze bus blijkt voorruit verwarming te hebben. Gemakkelijk bij bevroren en beslagen voorruit. Via de app de collega’s op de hoogte gebracht en een foto bijgevoegd van de knop die de verwarming inschakelt.

20-11-2023
Slijtindicator remblokken brandt. René Rorije in kennis gesteld en hopelijk kunnen ze worden vervangen bij de beurt op 30-11 bij Pouw. Blijkt dat zowel de voorbanden als de remblokken voor zo rond de 30000 km vervangen dienen te worden.

21-11-2023
Hedenmorgen bleek dat bij het doorremmen een schavend geluid was te horen. Met Pouw gebeld en gevraagd of dit kwaad kon. Bleek mogelijk wat vuil op de remblokken en we konden door blijven rijden in ieder geval tot 30-11. Eea via de app doorgegeven aan de collega’s.

24-11-2023
Via Bor/Harrie vernomen dat het schaven vd remmen nu ernstige vormen aanneemt. Besloten nom Wim om vandaag naar Pouw te rijden voor inspectie. Kees Dijkzeul gevraagd om vanaf 11 uur naar Pouw te rijden. We laten dan de rit van 11-12 vervallen. De Regiekamer getracht te bellen. Van 10.19 tot 12.00 uur werd daar niet opgenomen. Rond 12 uur meldde Kees dat alle vier de schijven en blokken vervangen dienen te worden. Pouw probeert dat vandaag nog voor 17 uur te regelen. Chauffeurs voor vanmiddag Chris Willems en Jan Uiterweerd afgezegd. Bus is vanmiddag klaar en wordt dan weer bij Domatrac gestald. Schijven en blokken zijn vervangen door Pouw. Buurtbus weer bij Domatrac gezet.

28-11-2023
Om 19.00 uur wordt bij Domatrac het kuchscherm vervangen. De monteur zal worden opgevangen zodat hij aan onze bus kan werken. Tot 20.00 uur gewacht. Getracht te bellen naar contactpersoon maar alleen de voicemail kunnen inspreken. Rond 21.15 gebeld door monteur. Was bij Domatrac en vroeg of ik nog kon komen. Hem meegedeeld dat dat niet ging lukken. Contactpersoon belde later nog en deelde mee dat er vertraging was opgetreden en mee vergeten had dit aan mij door te geven. Monteur sprak trouwens zeer gebrekkig Nederlands en belde met een nummer uit Letland.

29-11-2023
Afspraak voor kuchscherm gemaak voor vanavond 19 uur. Men verzekerde mij dat de monteur om 19 uur bij Domatrac zou zijn. Monteurs waren rond 19.15 ter plekke en hebben wederom een kuchscherm van glas gemonteerd met stoppers om te voorkomen dat het scherm met een klap naar achter kan slaan.

30-11-2023
Rond 11 uur belde Henk Westra van EBS met de mededeling dat hij een ruilbus had en naar NS station Apeldoorn kwam om onze bus om te ruilen en deze naar Pouw te brengen voor onderhoud. Stond aldaar gepland. Bus werd inderdaad geruild en naar Pouw gebracht. Indien het onderhoud is uitgevoerd zorgt EBS (Westra?) voor terugruil.

4-12-2023
Onze bus heeft onderhoud gehad en is vandaag weer geruild. We kunnen dus vooruit. De km stand is nu 80.000km.

11-12-2023
 Chris O meldde vanmorgen dat de linkerachterband een spanning had van 3.8. Te weinig dus volgens het systeem van de bus. Hem gevraagd even de band op 5.1 te zetten. Moeten we toch in de gaten gaan houden. Tevens gaf hij aan dat het knipperlicht in de linkerbuitenspiegel niet meer brandde. Later in de ochtend deed die het weer. Ook dit maar even in de gaten houden.

15-12-2023
Afgelopen dinsdag 12-12 bij inparkeren bus bij Domatrac (na het 4e blok) achterbumper rechtsachter beschadigd. Bumper bleek in de loop van de week op vrijdag 15-12 dusdanig los te hangen zodat Kees de bumper bij Domatrac provisorisch heeft laten vastmaken. Op zaterdag 16-12 bekijkt Wim tijdens de wasbeurt de schade en n.a.v. dit gaan we bezien of er snel herstel moet plaatsvinden. EBS zal volgende week evt in kennis worden gesteld.

16-12-2023
Wim deelde mee dat de schade aan de bumper meevalt. De bumper is goed vastgezet door Domatrac. Voorlopig geen actie nodig. Achterbumper moet wel een keer gerepareerd worden want ook de linkerkant is beschadigd. De melding ligt al bij EBS doch heeft geen prio, zolang de bus maar rijdt.

21-12-2023

Bus heeft forse schade opgelopen aan de linkerzijde. 2 ruiten kapot en wat schaafschade. Is gekomen bij het inparkeren van de bus bij de vooringang van Domatrac, daar waar je de werkplaats ingaat. De bedoeling was om de bandenspanning te controleren maar de bocht werd te krap genomen en de bus kwam tegen de muur van de werkplaats. Bus kan niet meer verder rijden dus EBS ingelicht. Henri en René zijn er mee bezig geweest en hebben voor afsleep gezorgd. Wolves brengt de bus naar een tijdelijke stalling bij hun bedrijf. EBS had bij Pouw in Apeldoorn nog een ruilbus staan die op 22-12 in de ochtend onderhoud zou krijgen en daarna inzetbaar was. Wim is ook ter plaatse geweest en heeft onze ongelukkige en geschrokken chauffeur naar huis gebracht. Schadeformulieren worden gemaakt samen met Harrie.

22-12-2023

Ruilbus opgehaald bij Pouw in Apeldoorn en inzetklaar gemaakt en om 12.20 uur overgedragen aan Kees. Alles werkte aan de bus. Inloggen etc. Volgende week wordt deze bus weer geruild voor een bus die we langer kunnen gebruiken. Afwachten wanneer onze bus weer gerepareerd kan worden. Collega’s via de app op de hoogte gebracht. Wasbeurt van 23-12 afgezegd.

31-12-2023
Tijdelijke ruilbus nog niet omgeruild. Afgelopen week ook bij deze bus de melding gekregen mbt de bandenspanning. Linker achterband te laag. Geadviseerd om even langs Domatrac te gaan om de bandenspanning te laten controleren. Blijft een voortdurend euvel. Ook in deze bus werkt de omroepinstallatie niet. Op naar 2024.